zimbabwe-chipangali-2019.reismee.nl

Week voor vertrek

Korte update: Vooralsnog lijkt alles door te gaan en stap ik volgende week zaterdag op het vliegtuig naar Zimbabwe, ook met het oog op de recente gebeurtenissen. Ik hou alles nauwlettend in de gaten, maar de reisapp van Buitenlandse Zaken keurt het gebied waar ik heen ga niet af.

Maandag de laatste updates ontvangen van de reisorganisatie Travel Active en info van het project zelf. Het Chipangali Wildlife Orphanage ligt 45 minuten rijden van Bulawayo. Deze stad ligt eerder ten zuidwesten in het land en dichter bij de grens van Botswana. De weersvoorspellingen zijn droog en warm (ongeveer 30 graden overdag), 's nachts daalt de temperatuur naar zo'n 14 graden. Ik ben veelal op het project zelf bezig. Daarnaast hoop ik uitstapjes te maken naar de reservaten Mapoto en Hwange waar veel wilde dieren leven. De afstanden zijn natuurlijk groter, Mapoto ligt relatief dichtbij het project en Hwange ligt 3 uur rijden van de stad Bulawayo. De uitjes worden veelal met een groep medereizigers georganiseerd, net wie daarin geïnteresseerd is en waar tijd voor is.

De volgende update zal vanuit het project zijn.